Μαθησιακά αποτελέσματα συνολικού προγράμματος

Τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημιακών Τμημάτων δίνουν έμφαση στη μορφή της εκπαίδευσης που αποσκοπεί στην πρόοδο και τη βελτίωση των ικανοτήτων των φοιτητών/τριών (competency-based education). Το πρόγραμμα σπουδών του ΤΔΔ καταρτίστηκε έτσι ώστε οι απόφοιτοί του να αποκτούν τις απαραίτητες γνώσεις και την κατάρτιση για να είναι ικανοί να εργαστούν ως διαιτολόγοι ανοίγοντας το δικό τους γραφείο, ή να έχουν τη δυνατότητα να στελεχώσουν δομές υγείας/νοσοκομεία ή επιχειρήσεις στον τομέα της διατροφής. Σημειώνεται ότι στους τρεις αυτούς καίριους κλάδους/επαγγελματικούς τομείς, οι απόφοιτοι του ΤΔΔ, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εξασφαλίζουν επαγγελματικά δικαιώματα. Οι ικανότητες, στη βελτίωση των οποίων στοχεύει το πρόγραμμα σπουδών του ΤΔΔ, έγκεινται σε έναν δυναμικό συνδυασμό γνώσεων, θεωρητικών και πρακτικών δεξιοτήτων καθώς και ηθικών αξιών. Οι εν λόγω ικανότητες είναι αντιπροσωπευτικές είτε μίας περιοχής/κλάδου και αναφέρονται ως ειδικές ικανότητες, είτε έχουν γενικότερα χαρακτηριστικά και ονομάζονται γενικές ικανότητες, όπως καταγράφονται στον παρακάτω πίνακα:

 

Γενικές ικανότητες

Ειδικές ικανότητες

1.  Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

2.  Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

3.  Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων

4.   Ικανότητα συνεργασίας - Ομαδική δουλειά

5.  Ικανότητα ανάπτυξης διαπροσωπικών σχέσεων

6.  Ηγετική ικανότητα

7.  Ικανότητα επικοινωνίας με μη επιστημονικό κοινό

8.  Ικανότητα διαχείρισης πτυχιακών εργασιών

1. Ικανότητα ενημέρωσης για τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα/απόκτηση της γνώσης

2. Ικανότητα εφαρμογής της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία

3. Ικανότητα αντιμετώπισης διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων των φοιτητών/τριών

4. Ικανότητα μεταλαμπάδευσης της γνώσης κατά τη διδασκαλία

5. Ικανότητα αξιοποίησης της αξιολόγησης του διδακτικού και επιστημονικού έργου

6. Ικανότητα χρήσης της τεχνολογίας

 

Οι ικανότητες, επομένως, αφορούν κατά κύριο λόγο τους/τις φοιτητές/τριες και αναφέρονται στις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά που θα έχουν αναπτύξει όταν ολοκληρώσουν επιτυχώς τις σπουδές τους. Θεμελιώδους σημασίας παράμετρος προς αυτή την κατεύθυνση είναι η κατάρτιση ενός προπτυχιακού προγράμματος σπουδών που θα έχει τα απαραίτητα μαθησιακά αποτελέσματα, μέσω του συντονισμού του διδακτικού και του ερευνητικού έργου που επιτελείται σε ένα Τμήμα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν, κατά κύριο λόγο, την προσπάθεια των διδασκόντων και αποτελούν μετρήσιμους δείκτες της μαθησιακής διαδικασίας και των γνώσεων που προσφέρουν στους/στις φοιτητές/τριες. Εν πολλοίς, τα μαθησιακά αποτελέσματα περιγράφουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες που θα έχουν αποκτήσει οι φοιτητές/τριες μετά τη λήψη του πτυχίου τους, όπως αυτές αναλύονται παρακάτω:

Γνώσεις

Οι φοιτητές/τριες, μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους στο ΤΔΔ, θα είναι σε θέση να:

Δεξιότητες

Οι φοιτητές/τριες, μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους στο ΤΔΔ, αναμένεται να:

Ικανότητες

Οι φοιτητές/τριες, μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους στο ΤΔΔ, αναμένεται να: